CZTERY CZYNNIKI NAPĘDZAJĄCE PRZEMYSŁ MEBLARSKI, KTÓRE WYMAGAJĄ OPTYMALIZACJI PRODUKCJI

Jak indywidualizacja, złożoność, wygoda i szybkość wpływają na procesy produkcji mebli – i podkreślają potrzebę maksymalnej wydajności.

Dzisiejszy krajobraz kupowania mebli zmienia się w szybkim tempie, co tylko podkreśla znaczenie zapewnienia maksymalnej wydajności procesów produkcyjnych. A wraz z wprowadzeniem cyfryzacji i Przemysłu 4.0, nigdy nie było lepszego czasu dla producentów, aby ponownie przemyśleć, jak skutecznie są w stanie wprowadzić produkty na rynek.


Wzrost indywidualizacji, złożoność, wygoda i szybkość – wszystko to ma wpływ na procesy produkcji mebli i podkreśla niekorzystne skutki nieefektywności produkcji. Koncentrując się jednak na optymalizacji produkcji, przepustowości i ograniczaniu kosztu na sztukę, producenci mebli mogą usprawnić procesy produkcyjne, aby sprostać nowym wymaganiom branży, jednocześnie wywierając pozytywny wpływ na klientów i wyniki finansowe.
Przyjrzyjmy się niektórym z najważniejszych czynników w branży, aby lepiej zrozumieć ich wpływ na proces produkcji mebli – oraz potrzebę szybkości.

Dostosowywanie

Milenialsi kupują więcej mebli niż jakiekolwiek inne pokolenie od 2014 roku i dorastali w czasach, gdy personalizacja i gratyfikacja „Chcę to teraz” jest normą. W ich misji, jaką jest ujęcie indywidualności, projektowanie osobistej przestrzeni życiowej staje się coraz ważniejsze. Badania KPMG wykazały, że 40 procent konsumentów chce kupować produkty, których nikt inny nie ma.
Personalizacja jest na zawsze, a wiąże się to z wielką szansą. Według badań konsumenckich Deloitte większość konsumentów jest skłonna zapłacić więcej za spersonalizowany produkt lub usługę, szczególnie za produkty z droższych kategorii.
Konsekwencje dla producentów mebli:
Większa personalizacja oznacza oferowanie większej liczby kolekcji i opcji odzwierciedlających różnorodne style życia i wyjątkowe osobowości. Ta nieuchronność komplikuje procesy produkcji mebli, które mogą łatwo obniżyć produktywność, wydajność i rentowność.

Złożoność

Ponieważ klienci oczekują, że technologia zostanie uwzględniona w każdym aspekcie ich życia, powoduje to falę w produkcji mebli. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na inteligentne meble, w tym porty USB, podświetlane uchwyty na kubki, fotele z funkcją zasilania, a nawet meble, które są w stanie monitorować i rejestrować dane zdrowotne, produkcja mebli dosłownie stała się zaawansowana technologicznie.
Dodanie technologii tylko zwiększyło złożoność produkcji, ale elementy modułowe, złożone materiały, zarządzanie pojedynczymi egzemplarzami i małe kolekcje uzupełniają asortyment bardzo złożonych opcji.
Konsekwencje dla producentów mebli:
Chociaż produkcja mebli jest już wystarczająco skomplikowana, nowe zawiłości i możliwości oznaczają, że producenci zarządzają nowymi dostawcami, złożonymi komponentami i testują zupełnie nowe projekty i konfiguracje. Te pojawiające się wymagania rynku zwiększają poziom złożoności, który może siać spustoszenie w tradycyjnych procesach produkcji mebli, które zostały stworzone z myślą o prostszych czasach.

Wygoda

Według raportu Furniture Ecommerce Report 80 procent konsumentów przed dokonaniem zakupu sprawdza wybór mebli online, podkreślając możliwości rozwoju globalnego biznesu za pośrednictwem handlu elektronicznego. Jednak pomimo łatwości zakupów online wielu kupujących meble wolniej decyduje się na kupowanie mebli przez Internet ze względu na znaczną inwestycję oraz chęć zobaczenia i poczucia ich przed zakupem.
Jednak w dzisiejszych czasach mentalność się zmienia. Według raportu Statista’s Digital Market Outlook, światowa sprzedaż mebli online ma rosnąć rocznie w tempie 11,9 procent między 2018 a 2022 rokiem.
Konsekwencje dla producentów mebli:
Chociaż meble są drogie w transporcie ze względu na swoje rozmiary i złożoność logistyczną, producenci mebli mają ogromny potencjał w handlu elektronicznym. Aby zmaksymalizować potencjał, firmy będą musiały znaleźć odpowiednią równowagę między szybkim tworzeniem, ograniczaniem przerw w produkcji i utrzymywaniem kosztów na niskim poziomie, aby mogły skupić się na ułatwieniu klientom zakupu.

Prędkość

Era Amazona zasadniczo zmieniła oczekiwania dotyczące szybkości dostaw. Ponieważ milenialsi są na czele, konsumenci przyzwyczaili się do robienia zakupów online, a produkty są dostarczane w ciągu 48 godzin lub krócej.
Jednak operatorzy wiedzą, że nie mogą skrócić czasu logistyki. W rzeczywistości czas dostawy w ciągu ostatnich czterech lat skrócił się średnio o 40 procent, co potęguje znaczenie oszczędności czasu między zamówieniem a dostawą.
Konsekwencje dla producentów mebli:
Wysokie oczekiwania dotyczące szybkiej dostawy dotarły do branży meblarskiej – zachęcając producentów do tworzenia coraz bardziej złożonych i wysoce spersonalizowanych produktów, które są dostępne we właściwym czasie, często z szybką i bezpłatną dostawą. Im więcej producentów mebli uda się osiągnąć właściwą równowagę w wyborze, jakości i szybkości – oraz ograniczyć czas między początkowym zamówieniem a ostateczną dostawą – tym lepiej będą mogli wykorzystać te możliwości.

Czy jesteś przygotowany do dostosowania się do zmian rynkowych?

Dynamiczny i zmieniający się rynek stwarza producentom mebli okazję do ponownego przemyślenia sposobu, w jaki tworzą i dostarczają klientom. U podstaw tej zmiany leży zapewnienie wydajności rozwoju produktu i intuicyjnych procesów – od projektowania i prototypowania po produkcję i dostawę.
Możliwość szybkiego reagowania i dostosowywania się do zmian rynkowych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu, więc nie powinno być zaskoczeniem, że zwiększenie wydajności jest najwyższym priorytetem prawie jednej czwartej producentów mebli, zgodnie z niedawnym badaniem CSIL i Lectra. Wielu producentów koncentruje swoje wysiłki na tym, jak usprawnić procesy produkcyjne, aby mogli osiągnąć inne pilne priorytety, takie jak skrócenie czasu wprowadzenia na rynek i zwiększenie marż.
Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak zwiększyć wydajność, ograniczyć przerwy i zoptymalizować procesy produkcyjne, zapoznaj się z naszym przewodnikiem „Przemysł (nie) przerwany: cztery sposoby zapobiegania przerwom w produkcji dzięki technologiom Przemysłu 4.0”.

Źródło: www.lectra.com