Początki jeszcze nigdy nie były tak proste: HOMAG CUBE – cyfryzacja, jakiej jeszcze nie znacie

Podczas targów HOLZ-HANDWERK firma HOMAG zaprezentuje idealne rozwiązania cyfrowe dla zakładów stolarskich. Dzięki nowemu modułowi HOMAG CUBE i nowym zestawom produktowym dopasowanym do różnych stanowisk pracy, wdrożenie rozwiązań cyfrowych jest teraz prostsze niż wcześniej. A co najważniejsze – użytkownik w łatwy i prosty sposób dokona instalacji. HOMAG natomiast dostarczy wszystkie niezbędne komponenty już w jednym, kompleksowym pakiecie. Wystarczy, że rozpakujesz, ustawisz, podłączysz i gotowe!

Jak to działa? Firma HOMAG stworzyła pakiety dopasowane do różnych procesów obróbczych wykonywanych w zakładach stolarskich. Każdy pakiet umożliwia wydajnieszą produkcję i ułatwia poszczególne procesy.

Wszystkie zestawy składają się z różnych konfiguracji aplikacji z inteligentnymi regałami do samodzielnego montażu (zestawy zawierają także potrzebną elektronikę, np. taśmy LED) lub drukarkami etykiet. Wszystkie te elementy można szybko i elastycznie połączyć z dowolnym istniejącym środowiskiem pracy.

W tym celu wszystkie zestawy mają wspólny mianownik. Najważniejszym elementem jest nowy moduł HOMAG CUBE: stanowi on centrum komunikacji między wszystkimi komponentami cyfrowego warsztatu. Jest głównym komponentem, który łącząc aplikacje z regałami i drukarkami etykiet, zapewnia optymalną interakcję między człowiekiem, aplikacjami i innymi elementami. Dzięki HOMAG CUBE użytkownik może z łatwością samodzielnie zainstalować swojego osobistego, cyfrowego asystenta.

Na targach HOLZ-HANDWERK firma HOMAG zacznie od przedstawienia trzech wybranych zestawów z obszarów: „rozkrój”, „obróbka obrzeży” oraz „sortowanie” elementów. Po zakończeniu targów wszystkie zestawy będą dostępne w sklepie internetowym HOMAG Webshop (shop.homag.com) lub za pośrednictwem osoby kontaktowej z działu dystrybucji.

Zestaw „Cutting Production Set”

W obszarze ręcznego wykroju zakłady rzemiosła drzewnego stoją często przed różnymi wyzwaniami:

  • W jaki sposób mogę umieścić etykiety piły ręcznej na obrabianych przedmiotach i nadal wykorzystywać dane elementów?
  • W jaki sposób mogę zyskać wgląd w plan rozkroju już przyciętych elementów?
  • W jaki sposób mogę korzystać w planów rozkroju z oprogramowania optymalizującego również na mojej pile ręcznej?

Jedno kliknięcie: drukowanie etykiet również na pile ręcznej

Za pomocą zestawu „Cutting Production Set” użytkownik ustawia asystenta rozkroju, który pomaga operatorowi piły w etykietowaniu elementów i przycinaniu. Asystent jest bardzo elastyczny w zastosowaniu z piłami formatowymi oraz pionowymi i poziomymi piłami do płyt – niezależnie od typu, roku produkcji czy producenta. Funkcje i zalety zestawu „Cutting Production Set”:

  • Stałe dane obróbki: drukowanie etykiet do oznaczania przyciętych elementów bezpośrednio na pile (również w przypadku pił formatowych, pił pionowych i starszych maszyn). W ten sposób każdy obrabiany przedmiot od samego początku ma kod kreskowy oraz wszystkie informacje potrzebne dla maszyny CNC i okleiniarki.
  • Prostota i wydajność: zoptymalizowane plany rozkroju są w prosty sposób przekazywane z oprogramowania optymalizującego „intelliDivide Cutting” do aplikacji za pomocą jednego kliknięcia. W ten sposób znacznie zmniejsza się zużycie materiału.
  • Kompletny przegląd: szybki przegląd aktualnie przycinanych elementów wraz z propozycją kolejnego elementu do przycięcia (rozkrój ręczny).
  • Możliwość elastycznego zastosowania: do istniejących pił – niezależnie od typu.

Z czego składa się zestaw „Cutting Production Set”?

Zakres dostawy obejmuje następujące elementy:

  • Dwie aplikacje: „productionAssist Cutting” (asystent przycinania ręcznego) oraz oprogramowanie optymalizacyjne „intelliDivide Cutting”
  • Drukarka etykiet wraz z 2 rolkami etykiet
  • HOMAG CUBE (inteligentna skrzynka sterownicza do połączenia drukarki z Internetem i aplikacjami)
  • Instrukcja uruchamiania #BuildYourSolution

Jak wygląda przebieg w warsztacie?

Użytkownik rozpoczyna od optymalizacji swojego zadania w oprogramowaniu optymalizującym „intelliDivide Cutting” i za pomocą jednego kliknięcia przenosi powstałe w nim plany rozkroju do aplikacji „productionAssist Cutting”. Tam z łatwością wybiera odpowiedni w danej chwili plan rozkroju i uruchamia proces cięcia. W przypadku przycinania elementu aplikacji „productionAssist Cutting” stale zapewnia dokładny przegląd statusu planu rozkroju (również w przypadku cięcia ręcznego). Które elementy zostały już przycięte? Który element zostanie zaproponowany jako następny? Za pomocą jednego kliknięcia etykiety do każdego elementu mogą być wydrukowane przez użytkownika na zawartej w zestawie drukarce etykiet. Każda etykieta dostarcza jednocześnie odpowiednie informacje do następnej okleiniarki i centrum obróbkowego CNC. Pomaga to w identyfikacji każdego elementu. Rezultat: pełne dane produkcyjne od pierwszego etapu procesu.

Zestaw do zarządzania taśmą obrzeża „Edgeband Management Set”

Jeśli chodzi o organizację taśm obrzeża – zakłady obróbki drewna stoją dziś często przed tymi samymi wyzwaniami:

  • Jak mogę przechowywać moje taśmy obrzeża w sposób czysty, uporządkowany i przejrzysty?
  • W jaki sposób mogę zarządzać zasobami taśm obrzeża i szybko je znaleźć?
  • Jak mieć pewność, że dostępna jest wystarczająca ilość materiału obrzeża?

Na pierwszy rzut oka: materiał obrzeża i wszystkie informacje w tym zakresie

Za pomocą zestawu „Edgeband Management Set” użytkownik ma pełny przegląd wszystkich informacji na temat materiału obrzeża i może w każdej chwili szybko znaleźć odpowiednią taśmę obrzeża. Funkcje i zalety zestawu „Edgeband Management Set”:

  • Kompletny przegląd: wszystkie dane dotyczące obrzeży są dostępne na wyciągnięcie ręki. Aplikacja i regał na taśmy obrzeża HOMAG zapewniają stały przegląd zasobów. Drukarka umożliwia dodatkowe tworzenie etykiet do oznaczania obrzeży.
  • Proste zarządzanie: przejrzyste zarządzanie i jednoznaczna identyfikacja obrzeży na regale (wraz z długościami reszt). System dokumentuje załadunki i rozładunki obrzeży i wskazuje miejsce magazynowe.
  • Oszczędność miejsca: dzięki pionowemu magazynowaniu taśm obrzeża.
  • Oszczędność czasu: skrócony czas zbrojenia dzięki szybszej wymianie obrzeża bez szukania taśm.

Z czego składa się zestaw „Edgeband Management Set”?

Zakres dostawy obejmuje następujące elementy:

  • Dwie aplikacje: „materialAssist Edge” (zarządzanie taśmą obrzeża na regale) i „materialManager” (centralne zarządzanie materiałem w zakładzie)
  • Schematy budowy regału na taśmę obrzeża „materialRack Edge” do bezpłatnego pobrania
  • Listwy LED do regału na taśmy obrzeży „materialRack Edge”
  • Drukarka etykiet wraz z 2 rolkami etykiet
  • HOMAG CUBE (inteligentna skrzynka sterownicza do połączenia regału i drukarki z Internetem i aplikacjami)
  • Instrukcja uruchamiania #BuildYourSolution

Jak wygląda przebieg w warsztacie?

Do optymalnego wykorzystania zestawu „Edgeband Management Set” stolarz potrzebuje aplikacji „materialAssist Edge” i specjalnego regału na taśmę obrzeża. Najpierw użytkownik skanuje taśmę obrzeża – w ten sposób zostaje ona rozpoznana i wprowadzona do aplikacji. Od teraz użytkownik może z łatwością wywołać wszystkie informacje na temat tej taśmy obrzeża. Równie łatwe jest drukowanie odpowiednich etykiet do oznaczania taśm obrzeży bezpośrednio z aplikacji. Jeżeli użytkownik chce umieścić taśmę obrzeża na swoim regale, aplikacja „materialAssist Edge” proponuje mu półkę regałową. Odpowiednie miejsce na regale oznaczone jest za pomocą wskaźnika LED. Jeśli operator chce okleić obrzeżem tylko jeden przedmiot, może on za pomocą dotyku wybrać odpowiednią taśmę obrzeża w aplikacji. W tym samym momencie można szybko i łatwo zidentyfikować odpowiednie obrzeże na regale dzięki wskaźnikowi LED. Po oklejeniu elementu obrzeżem użytkownik może zaktualizować długość reszty w aplikacji i w ten sposób zawsze mieć wgląd w swój materiał. Wniosek dla stolarza: zestaw do zarządzania taśmą obrzeża „Edgeband Management Set” zapewnia w warsztacie optymalne przygotowanie taśm obrzeża i szybkie zbrojenie okleiniarki.

Zestaw „Sorting Production Set”

Jeśli chodzi o sortowanie elementów w procesie produkcji – dzisiejsze zakłady zadają sobie często następujące pytania:

  • Jak mieć pewność, że są dostępne wszystkie elementy do montażu w procesie produkcji?
  • W jaki sposób można uniknąć czasochłonnego poszukiwania elementów?

Każdy element ma swoje miejsce

Zestaw „Sorting Production Set” zawiera asystenta sortowania na stanowisku warsztatowym. Użytkownik otrzymuje przegląd już obrobionych elementów meblowych. Funkcje i zalety zestawu „Sorting Production Set”:

  • Przejrzystość: przegląd kompletności sortowanych mebli/elementów. Użytkownik może posortować swoje elementy i przygotować je do procesu produkcji.
  • Wydajność: lepsza organizacja warsztatu – bez praco- i czasochłonnego poszukiwania elementów.
  • Oszczędność czasu i bezpieczne przebiegi: bez przestojów spowodowanych wybrakowanymi elementami – wszystkie elementy do montażu są kompletne. Aplikacja „productionManager”, cyfrowa teczka zlecenia, dodatkowo zapewnia wszystkie informacje (w tym rysunki).
  • Kompletny przegląd: zoptymalizowana i prosta organizacja produkcji. Użytkownik ma stały przegląd statusu elementów swojego zlecenia.
  • Inteligenty system: aplikacja zaznacza miejsce pozycji zlecenia na inteligentnym regale i proponuje je operatorowi w przypadku kolejnego elementu.

Z czego składa się zestaw „Sorting Production Set”?

Zakres dostawy obejmuje następujące elementy:

  • Dwie aplikacje: „productionAssist Sorting” (asystent produkcji do sortowania) i „productionManager” (cyfrowa teczka zlecenia)
  • Schematy budowy regału sortującego „productionRack Sorting” do bezpłatnego pobrania
  • 2 listwy LED do regału sortującego
  • HOMAG CUBE (inteligentna skrzynka sterownicza do połączenia regału z Internetem i aplikacjami)
  • Instrukcja uruchamiania #BuildYourSolution

Jak wygląda przebieg w warsztacie?

Użytkownik skanuje kod kreskowy na obrabianym przedmiocie i otrzymuje propozycję, do którego regału należy przyporządkować pierwszy element mebla. Przydział części może odbywać się ręcznie lub poprzez skanowanie kodów kreskowych na elementach (możliwe również za pomocą rękawicy ze skanerem). Następnie użytkownik systematycznie (wg pozycji zamówienia / artykułów) sortuje wszystkie obrobione elementy na regale. Aplikacja „productionAssist Sorting” pokazuje przy tym posortowane elementy w podziale na artykuły i półki. Równocześnie wskaźnik LED na regale pomaga operatorowi w sortowaniu i wyjmowaniu. Gdy wszystkie elementy mebla są kompletne, zostaje to potwierdzone za pomocą wskaźnika LED na regale. Oprócz zachowania porządku na regale operator zyskuje również przegląd w aplikacji: dla każdego zlecenia i każdej półki wyświetlane są zawsze brakujące elementy. Dzięki temu wszystko jest w zasięgu wzroku, a elementy są optymalnie przygotowane do procesu produkcji.

 

Źródło: https://www.homag.com/pl/